Esplugues de Llobregat

JUNTES, LES COSES, S’EXPLIQUEN MILLOR.

El passat novembre del 2016, fruit de la pressió popular i de diversos grups municipals de l'oposició, l'equip de govern (PSC+PDECat) es va comprometre a publicar un "especial Pla Caufec-Porta BCN" a la revista municipal de "El Pont d'Esplugues", per informar a la població de què era aquest macro pla urbanístic especulatiu.

L'especial es va publicar el passat mes de febrer i, tal i com era d'esperar, va esdevenir un rentat de cara del projecte, fins al punt de catalogar la falda de la Serra de Collserola de "territori ocupat per un conjunt d'usos de molt baixa rendibilitat social i de molt alt nivell de contaminació visual, residual, etc." → La natura, per l'equip de govern, és contaminació visual i residual... Ells, si poguessin, edificarien tota la selva amazònica.

A banda d'aquesta i d'altres barbaritats que sentenciava l'"Especial Pla Caufec-Porta BCN", hi havia un seguit d'informació que era manifestament falsa, fet que va portar a l'entitat ecologista Plataforma per la Defensa Cívica de Collserola, que forma part del Consorci de Collserola, a fer un comunicat públic en el que exigien la rectificació de la informació publicada.

La falta de resposta de l'equip de govern va fer que els grups municipals de l'oposició forcéssim la convocatòria d'un Consell Extraordinari de Comunicació, exigint les explicacions i les rectificacions pertinents.

En aquest Consell, se'ns va negar per activa i per passiva que la informació fos falsa, arribant fins a l'extrem de dir que "tot era una qüestió de percepcions" i que "a la denúncia publicada al comunicat de la Plataforma per la Defensa Cívica de Collserola sols es feia esment al plànol publicat, no al text de la llegenda, ni el text de la pàgina anterior al plànol" (text que, per descomptat, el que pretenia fer era contextualitzar un plànol en el que s'havien manipulat, deliberadament, els límits del Parc Natural de Collserola).

Doncs bé, vista la nul·la voluntat de rectificar la informació publicada, dos mesos després, des de la CUP Esplugues aprofitàvem la columna reservada al grup municipal per denunciar aquest fet...

I, casualment, en aquesta mateixa edició, camuflada a la pàg. 35, es publicava una minsa fe d’errates, sense fer esment al plànol, i atribuint-se els «mèrits» d’haver promogut la modificació dels límits dels Parc Natural... Fet que, podem afirmar amb tota seguretat i claredat; és fals.

L'Ajuntament cataloga la falda de la Serra de Collserola de "territori ocupat per un conjunt d'usos de molt baixa rendibilitat social i de molt alt nivell de contaminació visual, residual, etc."